Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Bestilling

På Bloms Vinhandel kan du bestille alle de varer, som findes på vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid velkommen til at kontakte os på www.blomsvinhandel.dk eller telefon +45 5191 6580. Hjemmesiden opdateres løbende.

Alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du handler med Bloms Vinhandel, indgås aftaler på følgende sprog: Dansk.

Det er ikke muligt, at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til Info@blomsvinhandel.dk
Betaling
På Bloms Vinhandel kan der betales med:

– Dankort
– Visa Dankort
– Visa Electron
– MasterCard, Visa, Maestro, JCB, Diners og American Express

Betales med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Bloms Vinhandel eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Bloms Vinhandel. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Du kan IKKE forudbetale med konto-til-kontobetaling. Du kan kun betale med betalingskort, idet denne betalingsform giver dig de bedste forbrugerrettigheder, da du kan få dine penge igen, hvis du går ned til dit pengeinstitut. Du kan få tilbagebetalt pengene, hvis:

– Du ikke har modtaget varen.
– Du har været udsat for et misbrug af dine kortoplysninger.
– Du har fortrudt købet, inden du har modtaget varen ved fx. at nægte at modtage den eller undlade at afhente den på posthuset.
– Der er trukket et højere beløb, end du havde godkendt ved bestillingen
Returret
Hvis de fremsendte varer ikke svarer til dine ønsker, kan du få pengene tilbage. Varen skal blot returneres i væsentligt samme stand og mængde som modtaget senest 14 dage efter modtagelsen.

Vedlæg venligst faktura, en beskrivelse af hvorfor varen returneres samt bank registreringsnummer og kontonummer, hvorpå pengene ønskes indsat.

Vi fremsender ikke checks eller kontanter. Som kunde hæfter du selv for fragtomkostninger fra dit hjem til Bloms Vinhandel. Varen/varerne bedes fremsendt til nedenstående adresse:

Bloms Vinhandel
Nordre Ringvej 18
5700 Svendborg

Bemærk – Vi modtager ikke pakker sendt pr. postopkrævning eller lignende. Såfremt du nægter at modtage varen fra postvæsnet, vil den blive sendt retur til os og vi vil kreditere det fulde beløb til din konto.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Fragt & Levering

Vi vil her beskrive hvordan vi pakker og sender din ordre. Du kan bestille online på vores webshop 24/7 året rundt.

Hvis du placerer din ordre inden kl. 12.00 på en hverdag, så vil den blive behandlet samme dag, med mindre vi har udsolgt af et produkt, og så vil du høre fra os.

Vi sender vores pakker med Post Nord – Danske Fragtmænd – DAO og GLS . Dette er valgfrit via vores side efter du har lagt din ordre. Vi sørger for at din pakke bliver beskyttet mest muligt så den kommer helskindet hjem til dig. Vi tilbyder fri fragt ved køb for min. 500 kr. Er din ordre på under 500 kr. så har vi et fragttillæg på 49kr.

Levering til en erhvervsadresse:

Vi tilbyder den hurtigste leveringsform til en erhvervsadresse. Så har du mulighed for at få sendt din ordre til din arbejdsplads, så kan din ordre komme hurtigt frem og oftest allerede næste hverdag. Alle pakker til levering på en erhvervsadresse sendes med Danske Fragtmænd eller GLS alt efter mængde.

Leveringstid 1-3 hverdage. (Oftest allerede næste hverdag.) 

Levering til privatadresse:

Vi tilbyder levering direkte hjem til din privatadresse. Pakken skal kunne stilles et angivet sted på din adresse. Denne type levering hedder flexlevering. Når du laver din ordre her på vores webshop, så får du muligheden for at indtaste et sted, hvor din pakke må flexleveres, det kan fx være i “carporten” eller ved “fordøren”. Da det er en flexlevering, så er det ikke altid sikkert, at chaufføren ringer på din dør, før pakken stilles det angivet sted. Det er fordi at 90% af alle kunder ikke er hjemme i dag timerne, og derfor kan den enkelte chauffør godt stille pakken uden at ringe på døren først. Dette er op til den enkelte chauffør.

ETAGEEJENDOM: Bor du i en etageejendom, så leverer vi pakken helt op til din lejlighedsdør. Hvis der er dørtelefon ind til opgangen, vil det være en stor hjælp for os, hvis du enten kan skrive koden eller fx skrive en bemærkning om at chaufføren må ringe på ved naboerne, for at komme ind.

Levering til en privatadresse vil ske med førnævnte leverandører.

Leveringstid 1-3 hverdage.

Levering til et udleveringsted:

Vi tilbyder levering til et udleveringssted nær dig. Når du har tastet din adresse ind på ordren, så kommer vores system automatisk frem med de udleveringssteder som er tættest på dig. Levering vil ske med den valgte leverandør og du kan så afhente når det tidsmæssigt passer dig.

Leveringstid 1-3 hverdage.

Reklamationsret

Når du handler på Bloms Vinhandel, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, når du har modtaget varen. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du sende det til vores adresse:

Bloms Vinhandel
Nordre Ringvej 18
5700 Svendborg

Når du returnerer varen, bedes du angive fejlen på fakturaen.
Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Oplysning om klagemuligheder
Du er altid velkommen til at kontakte os på mail eller telefon, hvis der er noget i forbindelse med et køb du ikke er tilfreds med. Skriv til os på info@blomsvinhandel.dk eller ring på telefon +45 5191 6580

Som forbruger har du også altid mulighed for at indgive en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@blomsvinhandel.dk

Persondatapolitik

Når du handler via Bloms Vinhandels hjemmeside, skal du som minimum oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan gennemføre din konkrete bestilling.

Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold til reglerne i Persondataloven. Dine oplysninger vil ikke blive solgt eller videregivet til tredjemand. Som registreret har du altid mulighed for aktindsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

Alle informationer, som du overdrager til Bloms Vinhandel, bliver modtaget ukrypteret, mens selve den elektroniske handel krypteres symmetrisk med en 128 bits stærk kryptering. Bloms Vinhandel er dataansvarlig, og vores databaseservere er låst forsvarligt inde, teknisk sikret og i øvrigt beskyttet af moderne alarmsystemer. Bloms Vinhandel opbevarer som foreskrevet i Regnskabsloven registrerede oplysninger i 5 år ud over bogføringsåret, hvorefter de slettes.

Vores server registrer al trafik uden at registrere personlige oplysninger. Dette gøres for at vi kan optimere vores web-service der hvor brugen er størst.

Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en aftale med os via websitet, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
– navn
– adresse
– telefonnummer
– e-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Bloms Vinhandel og opbevares i 5 år (grundet krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles, og hvorfor.

Indehaveren af Bloms Vinhandel har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysningerne afgivet til Bloms Vinhandel videregives eller sælges på ingen måde ikke til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Bloms Vinhandel har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Bloms Vinhandel via e-mail info@blomsvinhandel.dk

Generelt

Bloms Vinhandel ønsker at overholde den danske lovgivning omkring salg af alkohol. Personer under 18 år kan derfor ikke købe vodka, rom og anden stærkere alkohol over 16,5%. Personer mellem 16-18 år kan stadig købe alkohol, vin mm. op til 16,5%. Det er naturligvis muligt for alle at købe fra vores kæmpesortiment af madvarer, chokolade, lakrids og andre ikke alkoholiske varer.

Billeder er vejledende. Der kan være ændringer i etiketters design, og desuden kan nogle billeder være med årgang, som er skiftet, men vi kan ikke skifte billedet hvert år.